MUSTASZA

Jestem Paula i jakiś czas temu wyjechałam w podróż, która jeszcze się nie skończyła, bo póki co emigruję i nie zamierzam osiąść. Dzisiaj zatrzymałam się we Francji. Literatura i książki nie są dla mnie nałogiem, są koniecznością niezbędną do życia podobnie jak tlen, książki to moja pasja, były częścią moich studiów a także pracy. Czym jest dla mnie podróżowanie z książką? Podwójnym poznawaniem siebie. Świat jest jak książka, ci którzy nie podróżują czytają jedynie jedną stronę, ale jednocześnie czytając możemy być wszędzie. Książki podobnie jak podróże pozwalają nam odkryć nas samych, dlatego czytając w podróży, zdwajamy wysiłek. Nie wyobrażam sobie podróży bez książek, niektórym podróżującym z poszczególnymi miejscami kojarzą się zapachy, a ja wciąż pamiętam jaką książkę czytałam siedząc w dublińskim parku i na której stronie zatrzymałam się czytając Gretkowską, w dniu w którym po raz pierwszy zobaczyłam Wieżę Eiffla. Przed podróżą zawsze towarzyszy mi ekscytacja, to dziwne mrowienie w brzuchu pojawia się także zawsze kiedy otwieram nową książkę, bo dla mnie to chyba bez różnicy, kiedy czytam podróżuję.

Bloguję o wszystkim i o niczym, głównie o życiu we Francji, o podróżach również, a raczej o życiu pomiędzy lotniskami, bo taki już los emigrantów. Dlaczego chciałabym się przyłączyć do akcji? Bo to wspaniała okazja do promocji polskiej kultury, z której każdy Polak powinien być dumny. Wyobrażam sobie kogoś, kto przyjeżdżając do obcego kraju natknie się na książkę w jego języku ojczystym, wyobrażam sobie ten uśmiech… to chyba wystarczy?

Mój blog: mustasza.blog.pl

Przez długi czas kiedy otwierałam skrzynkę mejlową nie pojawiały się żadne informacje o książce, tylko cisza, cisza aż wreszcie dzisiaj od razu dwa mejle. Jakiś czas temu Reisefieber w gorączce podróży trafiła do francuskiego Caujac dokąd pojechała towarzysząc Sandrze, a  teraz jest już w rękach kolejnej czytelniczki Pani Edyty w francuskiej Alzacji. Ciekawa jestem jakie miała przygody po drodze i czy spodobała się pozostałym czytelniczkom tak jak i mi, na to pytanie mam nadzieję otrzymać odpowiedź w najbliższym czasie i się tym z wami oczywiście podzielić.

Skomentuj

