AMERYKI

Zaczęło się od podróży do Meksyku i Gwatemali w 2008 roku. To nie była miłość od pierwszego wejrzenia. A jednak przez kolejne lata wracałam, do niektórych miejsc wielokrotnie. Uczyłam się tkać, lepić garnki, klepać tortille. Bawiłam się z dziećmi, poznawałam ciocie, babcie i stryjów. I przekonałam się, że Majowie wcale nie boją się, że zdjęcie skradnie im duszę. Nie chcą tylko, by fotografowano ich bez pytania. Lubią za to dostawać odbitki zdjęć – fotografia to luksus, na który stać niewielu.

W czasie kolejnych wyjazdów współpracowałam z  fundacjami, sklepem z rękodziełem promującym sprawiedliwy handel, stowarzyszeniami rękodzielniczek. Spędziłam mnóstwo czasu, przyglądając się ich pracy, co dało mi wyobrażenie, ile jest warta.

Efektem podróży do Ameryki Środkowej stała się współpraca z magazynami „Voyage” i „Podróże”. Z okazji piątej wizyty w Meksyku założyłam fotoblog „Ameryki” (www.ameryki.blogspot.com) poświęcony Ameryce Łacińskiej.

W domu żyję wśród książek, w drodze często mi ich brakuje. Zdarza się, że wybawieniem jest jakaś hostelowa biblioteczka. Teraz szykuję się na wyjazd do Paragwaju i chciałabym, żeby „Książka w podróży” trafiła do Ameryki Południowej.

Serdecznie pozdrawiam,

Julia Zabrodzka

 

MOJE PODRÓŻUJĄCE KSIĄŻKI:

min-4765 min-4764 min-4759

Cudowna, ciepła, magiczna „Nowohucka telenowela” Renaty Radłowskiej trafiła do Asunción w Paragwaju. Trochę mi było żal zostawiać ją tak daleko od domu, ale mam nadzieję, że trafi w dobre ręce. Można ją czytać od początku, od końca, od środka, zawsze tak samo cieszy.

 

Hostal Arandu

15 de Agosto Nº 783 c/ Humaitá

Asunción, Paragwaj

http://www.aranduhostal.com/

https://www.google.pl/maps/place/Arand%C3%BA+Hostal/@-25.283965,-57.639916,17z/data=!3m1!4b1!4m2!3m1!1s0x945da7f424ed1621:0x6a55d38189112bf9

 

 

Skomentuj

