BAŁKANY WEDŁUG RUDEJ

Książka w podróży jest ze mną odkąd pamiętam – albo w postaci ebooka, albo tradycyjnej, papierowej. W podróży czyta mi się najlepiej – i nie ważne, czy jadę metrem, pociągiem czy autobusem. Zatem kiedy usłyszałam o akcji Książka w Podróży, wiedziałam, że jest to coś dla mnie. Bo czy może być piękniejsze połączenie?

Obecnie, większość mojej domowej biblioteczki wypełniają książki podróżnicze, głównie poświęcone górom tym wyższym i niższym. Ale ponieważ od czterech lat jestem po uszy zakochana w Bałkanach, więc coraz więcej miejsca na półkach zaczynają zajmować lektury poświęcone temu zakątkowi Europy. Co daje czytanie podróżniczych książek? Przede wszystkim przenoszą nas do znanych miejsc, wzmacniają wspomnienia. Z drugiej strony dają możliwość poznania krajów czy regionów, do których pewnie nigdy się wybierzemy; odrywają nas od rzeczywistości; dodają skrzydeł.

I tak, gdy idea Książki w Podróży dotarła do mnie, stwierdziłam, że to świetny pomysł aby dać książkom podróżniczym możliwość podróży. Pokazania się w świecie. Udowodnienia, że polska literatura podróżnicza jest bogata, ciekawa, różnorodna, zaskakująca, inspirująca.

Choć w najbliższym czasie na razie będę siedzieć w kraju, to gdy tylko znów wybiorę się w dalszą podróż, będę mieć za towarzysza książkę, która otrzyma misję krzewienia polskiej, wyprawowej spuścizny i kultury.

O mnie i moich podróżach przeczytacie na: http://balkanyrudej.pl/

O bałkańskich lekturach dowiecie się z; http://balkanyrudej.pl/category/kategorie-wpisow/balkanskie-lektury/

PODRÓŻUJĄCE KSIĄŻKI

Pierwsza książka (Beata Pawlikowska, Blondynka w dżungli) od paru dni jest już na Bałkanach, a dokładniej w Bośni i Herecegowinie, w Sarajewie, w Hostelu Travellers Home.
DSC02240 (1)
Druga książka (Aleksandra Gumowska, Seks, betel i czary) od stycznia 2015 znajduje się w Macedonii, w Skopje, w pubie Menada.
Desktop7

 

One thought on “BAŁKANY WEDŁUG RUDEJ

  1. Pingback: O Podróżujących Książkach słów kilka - Bałkany Rudej

Skomentuj

